Dansk Flygtningehjælp

Solrød Frikirke står hvert år for koordinering af indsamlingen til Dansk Flygtningehjælp i Solrød kommune.

Bliv indsamler til Landsindsamlingen søndag d. 17. november 2021 og hjælp dem, der har mest brug for det.

På tre timer samler du cirka 1000 kroner ind, og disse penge kan skaffe tag over hovedet til 5 familier eller sikre rent drikkevand til 160 mennesker.

Din hjælp er livsvigtig, og du kan allerede tilmelde dig som indsamler nu.

Kontakt Hanne Ratleff på tlf. 2086 7538 eller hanne@ratleff.dk

Solrød (162 of 192).jpg

Hanne Ratleff

Tlf.nr.: 2086 7538
Mail: hanne@ratleff.dk

Honduras

Siden 2009 sendte Solrød Frikirke for første gang et hold på 14 personer afsted til børnehjemmet Renacér i Honduras. Dette fik stor betydning for de personer, der var afsted, samt for meingheden.

Rejsen giver bl.a. deltagerne indblik i hvordan verdens strukturer er med til at fastholde nogle mennesker i fattigdom. Manglen på ressourcer i sådanne dele er verden er en afgørende årsag til , at ikke alle kan udleve deres fulde potentiale.

Deltagerne på disse ture oplever, hvordan de med få midler kan give hjælp til selvhjælp i disse fattige områder.

Er du interesseret i at støtte projektet økonomisk, så kan du overføre penge til vores fundraisingkonto:

Registrerings-nummer: 0994

Konto-nummer: 9279423 og MobilePay 87304.

Mrk. overførslen: HONDURAS (+ dit CPR-nummer)

Integration

I Solrød Frikirke inviterer vi ny ankomne flygtninge ind i vores fællesskab ved sociale arrangementer,
såsom musikcafé, sankt hans fest og sportsaktiviteter.

Vi ønsker at skabe rammer for relationer mellem ny ankomne flygtninge, nydanskere og etniske danskere, samt at styrke de fællesskaber, der allerede eksisterer. Vores primære fokus er at nyttiggøre ressourcer og kompetencer ved at skabe mulighed for, at flygtninge får indflydelse og får en oplevelse af at være værdifulde og til nytte.

Vi bestræber os på at have minimum ét socialt arrangement hver måned, hvor vi personligt og virtuelt
inviterer flygtninge. Kristne og åndeligt søgende flygtninge inviteres herudover til vores gudstjenester
og lignende arrangementer.

Solrød Frikirke fungerer som uformel mentor for ca. 15 flygtninge og har derudover kontakt til ca. 50
flygtninge. Støttende samtaler og samvær er det primære. Vi deltager i møder på kommunen, i banken og hos lægen. Herudover formidler vi donationer som tøj og møbler, vi deltager i middage, kaffebesøg,
styrketræning, museumsbesøg m.m.

Solrød (157 of 192).jpg

Carsten Thomsen

Tlf.nr.: 24 60 96 30 Mail: carsten@solrodfrikirke.dk

MSA

Socialt engagement i MSA - Centralmissionen:

Caféen den varme stue, Vinterbespisninger, julehjælp, juleuddeling, familielejr, Juleaftensfest og Nytårsfest for socialudsatte, MSA-fredage, Udflugter.

Vi ønsker at være synlig i frivilligt socialt arbejde i Metodistkirkens sociale arbejde ved at:

• Hjælpe med planlægning og afholdelse ved Nytårfesten for social udsatte

• Samle penge til julehjælp

• Pakke julehjælp og uddele i Solrød og omegn

• Samle et hold frivillige til Sportslørdag arrangement

• Støtte med pengegave

• Vores trofaste i forbøn for sociale udsatte i vores land

Solrød (132 of 192).jpg

Virginia Hønnicke